E-posta pazarlamada başarı için 9 ipucu

28 Kas

E-mail ile pazarlamanın popülerliği ve etkili bir araç olması, geleneksel pazarlama uzmanlarının da bu yeni konuya balıklama dalmasına neden olabiliyor. Kuşkusuz e-mail pazarlama, nükleer fizik gibi karmaşık bir konu değil ancak kendi kuralları ve en iyi iş örnekleri diğer pazarlama araçlarından onu farklı kılıyor.

E-mail pazarlamanın başarısı için aşağıdaki dokuz ipucunu dikkatlice okumanızı öneririz.

1. İzin Alın
Mevcut iş ilişkilerinizden veya olumlayıcı onaylardan destek alan doğru bir resmi izin politikanız olduğundan emin olun…
İzin almazsanız müşterinizin iyi niyetini istismar ederek veya spam yasalarını çiğneyerek ciddi bir risk alıyor olabilirsiniz, ISS’ler (Internet Servis Sağlayıcı) sizin alan adınızı kara listeye koyabilir ve gönderdiğiniz e-postaların adresine ulaşmasını önleyebilir.
2. İzinleri Taze Tutun
İzinler, organik köy ekmeğinden daha hızlı bayatlar. E-posta listenizi oluştururken müşterinizin bir tercihte bulunmak için sizden haber bekleyip beklemediğinden emin olun. Bunu yapmak için listenizin belli bir büyüklüğe ulaşmasını ya da çok zaman geçmesini beklemeyin.
3. Listenizi Oluşturun
Basit bir “E-posta listemize kaydolun” mesajı kuşkusuz yeterli değildir. Müşterinizin neyle karşılaşacağından ve bu e-postaları ne sıklıkla alacağını uygun bir şekilde ifade edin. Örneğin, “Aylık haber bültenimize üye olun ve size uygun yeni işler hakkında haberdar olmakla kalmayın uzmanlarımızın kariyer tavsiyelerinden de faydalanın” gibi…

Bir şeyin değeri hakkında endişelenmeyi bırakın – bu bir indirim kuponu veya haber bülteni olabilir -, elde edeceğiniz şey, müşteriniz hakkında bilgi veya sadece e-posta adresinin doğrulanması olabilir. İletişimi maharetle yönetin.

4. Hedef
DoubleClick’in 6. Yıllık E-Posta Araştırması’nda şöyle bir öneri yer alıyor: “Günümüzün tüketicisi e-posta iletişimine giderek daha bağımlı hale geliyor, bu nedenle pazarlamacılar, iletişimi ve elde edecekleri bilgiyi daha hedefli kılabilmek için e-postaları daha çekici ve kullanışlı hale getirmek zorundadır”.

Bu nedenle abonelerin demografik bilgi ve ilgi alanlarıyla ilgili veri sunması için gereken düzenlemeleri yapmalısınız. Bu bilgiyi listelerinizin segmentasyonu için kullanabilir, daha hedefli kitlelere ulaşabilir ve anlamlı yanıtlar alabilirsiniz.

5. Mevcut Listenizi Geliştirin
Pazarlamacı olarak, listenizdeki e-posta adreslerinin nasıl toplandığı kadar müşterinizin de şirketinizden en son ne zaman haberdar olduğunu bilmeniz gerekir. Birçok müşteri şirketinizin adını unutmuş ve artık ürünlerinize ihtiyaç duymuyor olabilir. Bu nedenle altı ay önce toplanmış e-posta adresleriyle güncel olanları birbirinden ayırarak farklı listeler şeklinde takip etmenizde fayda vardır.

Altı ay gibi uzun bir süredir takip etmediğiniz potansiyel müşterilerinize e-posta gönderirken, postanın gövdesinde daha önce aldığınız izni anımsatan ve onay isteyen bir ifade koymalısınız.

6. Muhteşem Bir E-mail Kampanyası Hazırlamak
Constant Contac CEO’su Gail Goodman, “Eğer Gelen kutusuna düşen e-postanızın ilgi çekmesini istiyorsanız, az konuşun” diyerek şunları ekliyor: “Çok sık gördüğüm hatalardan biri, e-postalar içinde uzun metinler, konu başlıkları ve çok sayıda görsel kullanmaktır.

Okuyucunun aklını karıştıran, odaklanmasını zorlaştıran bu hatalar nedeniyle fırsat heba edilmiş olur”.

• Metni kısa tutun ve işin özüne dikkat çekin. Birkaç konu başlığı ile okuru daha fazla bilgi edinmek için hemen web sitenize yönlendirin. Konuyu kısa cümlelerle madde madde ifade edin, uzun cümlelerden kaçının, uzun metinler yazmak yerine web sitenize bağlantı verin.
• Beyaz boşlukları ve grafik düzenlemeyi akıllıca kullanın.
• Promosyonlu kampanyalarda, “Daha fazlasını öğren”, “Hemen satın al”, “Makalenin tamamı için tıkla” gibi son derece açık ifadelerle vereceğiniz havuca yönlendiren bağlantıları yaratın
• Kampanyanın son tarihi ve güdüleyici diğer unsurlarla ilgili bilgi ve duyguya e-postanız içerisinde yer verin…

7. Raporlamanızı Düzgün Yapın
Abonelerinizin geri bildirimlerini (e-postayı açması, içindeki bağlantılara tıklaması, yanıt vermesi, abonelikten çıkması ve spam şikayetleri, vb. gibi) takip edeceğiniz raporlarınızı gelecekteki diğer kampanyalarınızı daha iyi yapabilmek için mutlaka düzenli olarak gözden geçirin.

8. Bilginiz Güncel Kalsın
Spam savaşları sürüyor. WindowsSecrets.com editörlerinden Brian Livingston, “Sender ID, DomainKeys Are Hammering Spam” başlıklı makalesinde, “Fortune 100 şirketlerinin yüzde 75’i, pazarlama amaçlı yaptıkları e-posta gönderilerinin kendilerinden çıktığını teyit etmek için artık Sender ID kullanıyor” diyor. Livingston’a göre yüzde 45’lik bir kesim gönderilerini dijital olarak imzalamayı tercih ediyor.

E-posta pazarlama uzmanları, yaptıkları gönderilerin müşteri tarafındaki güvenilirlik algısını güçlendirmek için bu tür antispam standartlarının farkında olması gerekiyor.

9. Standart Bir E-Posta Yazılımı Kullanmayın
Standart e-posta yazılımları, e-posta pazarlama amaçlı tasarlanmamıştır. Belli kısıtları vardır ve online bir hizmeti kullanmaya oranla çok daha maliyetlidir. Bu nedenle bir danışmandan faydalanarak hangi servisin sizin için daha uygun olabileceğine karar vererek hareket edin.

Bu makaleyi e-mail marketing konusunda stratejist ve danışman olarak hizmet veren Michelle Keegan, Monster için kaleme aldı.

Kaynak: Monster – http://goo.gl/cWPbw

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: